De idealenschool is opgericht in 2023 door ons, Suzan Doodeman & Johannes van den Akker. Twee bevlogen sociaal ondernemers die al tien jaar samenwerken onder de noemer Hoe Dan Wel. In die tijd begeleidden we meer dan 120 mensen bij de start en groei van hun maatschappelijke of duurzame initiatief en ontwikkelden we hiervoor een eigen methode.

Daarnaast zijn we zelf betrokken bij de oprichting van tal van verschillende stichtingen en ondernemingen, zoals SocialStart, het Kleiklooster, stichting We Gaan Ze Halen, en brouwerij Kleiburg. Over onze idealen, acties en ervaringen schreven we een boek: ‘Hoe dan wel. Lees dit boek en maak je idealen waar’, dat in 2022 uitkwam bij uitgeverij Ten Have. Hierin vertellen we ook hoe we ons leven zo inrichten dat er altijd plek is voor idealen. Bij aanmelding voor de idealenschool krijg je het boek alvast opgestuurd.

Met de idealenschool is het tijd voor de volgende stap: een school waar idealisten alles vinden wat ze nodig hebben om hun ideaal te verwezenlijken.

• Avondschool: een cursus waar je je ideaal uitdiept en de eerste stap zet
  • Dagschool: een opleiding van drie maanden waarin je jouw onderneming of initiatief opzet
  • Altijdschool: een locatie met toegang tot werkruimte, training, advies, en netwerk. (Dit laatste is een toekomstdroom, maar ja, als we zelf altijd zeggen dat je moet praten over je idealen, moeten we dat zelf ook doen natuurlijk)

“Suzan en Johannes laten keer op keer zien hoe het ook anders kan. Met hun originele manier van denken maken zij het verschil. Altijd bereid om mee te denken en te luisteren. Niet te lang, want ze zetten dat denken het liefst zo snel mogelijk om naar doen!”
Anne van Berkel – interim project manager sociaal domein

Blijf op de hoogte van nieuwe cursussen, opleidingen & data!

Suzan

Benieuwd of de idealenschool iets voor jou is?
Neem contact op met Suzan.
0644648329 | suzan@hoedanwel.nl